رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: نگاه مجموعه دادگستری و دستگاه قضائی بر این است که دسترسی مردم به عدالت نباید برای آنان هزینه داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در سفر به شهرستان درمیان و در دیدار با ائمه جمعه شیعه و سنی این شهرستان با بیان اینکه نظر رئیس قوه قضائیه بر رایگان بودن دادرسی است گفت: تنها راهکاری که فعلا برای پرداخت نکردن هزینه دادرسی وجود دارد اعسار است که آن هم نیاز به اثبات و گاه استعلام از سوی دادگاه دارد که زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع انسانی حوزه قضایی در استان مطلوب بوده و به همین دلیل رضایتمندی مردم هم مناسب است، افزود: خوشبختانه معطلی رسیدگی به پرونده ها نداریم و میانگین، در مدت ۴۰ روز پرونده‌ها به نتیجه می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی همچنین در جمع کارکنان دادگستری درمیان افزود: دشمن دنبال ایجاد ناامیدی نسبت به نظام و انقلاب است و آنچه می‌تواند در این زمینه دشمن را زمین‌گیر کند امیدواری مردم است و پاسخگویی و خدمت موثر به مردم بهترین راهکار است که به جامعه امید می ‌دهد و امروز این، یک وظیفه شرعی و قانونی است.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

وی در این بازدید سوءمدیریت و خشکسالی را از عوامل اصلی شرایط کنونی کارخانه قند قهستان عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی مجدد کارخانه باید امکان تولید مجدد چغندر قند در داخل استان و حتی استفاده از ظرفیت استانهای مجاور و حتی افغانستان و کشت های فرا سرزمینی در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در اشاره به مطالبات کارگران تاکید کرد: بدون شک باید وصول مطالبات ‌ از اولویت های کاری مسئولان مربوطه قرار بگیرد و با برنامه ریزی دقیق حق و حقوق کارگران که در اولویت قرار دارد به دستشان برسد.