رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات گذشته در برگزاری انتخابات، گفت: باید تهدیدات فضای مجازی در حوزه انتخابات شناسایی و پیگیری شود تا موجب ناامیدی مردم نشود.

به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در سومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی این استان اظهار کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات بسیار مهم و با اهمیت است و مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مشارکت در انتخابات عزت آفرین و امنیت آفرین در کشور است، گفت: رسانه ها و صدا و سیما برای تشویق مردم برای مشارکت مردم در انتخابات برنامه ریزی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مشارکت در انتخابات تکلیف شرعی و قانونی و حق ملی مردم است، ادامه داد: این در حالی است که در برخی از کشورها مردم این حق مشارکت در تعیین سرنوشت خود را ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با بیان اینکه تشویق مردم به مشارکت در انتخابات بهترین امر به معروف است، عنوان کرد: در انتخابات باید اصل مهم قانون مداری رعایت شود و در این خصوص قانون کاملی داریم که تکلیف همگان را تعیین کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه رعایت قانون در انتخابات باید به عنوان خط قرمز مورد توجه باشد، گفت: بی طرفی در انتخابات به خصوص برای مسئولان و مجریان نیز اصل مهمی است که باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه هیچ مدیری نباید برای حمایت از کاندیدای خاص از امکانات دولتی استفاده کند، افزود: رعایت اصل مسائل اخلاقی و فرهنگی در انتخابات نیز باید مورد توجه همگان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به لزوم استفاده از تجربیات گذشته در برگزاری انتخابات، ادامه داد: باید تهدیدات فضای مجازی در حوزه انتخابات شناسایی و پیگیری شود تا موجب ناامیدی مردم نشود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با تأکید بر شناسایی و برخورد شدید قضایی با عوامل ضدانقلاب در استان، گفت: البته باید کسانی که سوء نیتی ندارند توجیه و جلوی خطای آنان گرفته شود.

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات نباید هیچ تصمیمی در سطح استان و کشور گرفته شود که موجب نارضایتی مردم می شود، افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا رعایت پروتکل های بهداشتی برای برگزاری انتخابات و حفظ سلامتی مردم اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در پایان عنوان کرد: برای رصد آخرین وضعیت استان هر هفته جلسات ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخابات مرکز استان و شهرستان ها تشکیل خواهد شد.