به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان جنوبی، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی در دومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان‌جنوبی، ضمن تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: به بحث پیشگیری معتقد هستم و هر چه در این راستا هزینه کنیم هزینه ماندگاری است و در جاهای دیگر چند برابر آن را به دست می‌آوریم.

وی با اشاره به این‌که امروز جامعه ما بعد از ۴۰ سال از انقلاب گرفتار وقوع جرائم است، افزود: وقوع جرائم در استان‌های مختلف ضعف و شدت دارد و سزاوار نیست با گذشت ۴۰ سال از انقلاب که با رشادت‌های بسیاری همراه بوده است با جرائم و خشونت مواجه باشیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: خراسان‌جنوبی در مقایسه با سایر استان‌ها از نظر وقوع جرم در وضعیت بهتری قرار دارد و این امر وظیفه مسئولان را بیشتر می‌کند چراکه باید بیش از پیش مراقب باشند.

حمیدی با اشاره به این‌که مسئولان به امر پیشگیری بیش از پیش توجه داشته باشند، تصریح کرد: مطالبه‌گری قوه قضائیه از مسئولان بیش از پیش افزایش خواهد یافت و باید دست به دست هم بدهیم تا از دانش‌آموزان، مردم و دانشجویان صیانت کنیم.

وی بر حضور مسئولان در جلسات پیشگیری از وقوع جرم تاکید کرد و افزود: تاریخ جلسات تا پایان سال اعلام می‌شود تا رئیسان بتوانند برنامه ریزی و در جلسه حضور داشته باشند و اگر بعضی از مسئولان نتوانستند حضور پیدا کنند حتما یک نماینده آگاه را معرفی کنند.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که طرح ایمنی و صیانت از سرقت اماکن طرح خوبی است، گفت: تصویب آن به شورای اسلامی شهر سپرده شده است و اگر ابلاغ شود جزو طرح‌هایی است که نیروی انتظامی اجرایی می‌کنند.

حمیدی تصریح کرد: با توجه به آغاز فصل مدارس باید سرویس مدارس ساماندهی شود تا نگرانی خانواده‌ها در آغاز سال جدید کم شود.

وی افزود: طرح نماد طرح خوبی است و باید تبیین و اجرایی شود و دانش آموزان، معلمان و اولیا با آن آشنا شوند.

رئیس دستگاه قضائی استان خراسان‌جنوبی گفت: اطلاع‌رسانی در جهت درمان تعداد دانش آموزانی که دچار اعتیاد بودند، باعث دلگرمی اولیا می‌شود و آنها همکاری بیشتری خواهند داشت.

حمیدی به طرح سجام اشاره و تصریح کرد: در این طرح با استفاده از اطلاعات مردمی می‌توانیم در جهت مبارزه با جرائم استفاده کنیم.

وی به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: خراسان‌جنوبی در خصوص آسیب‌های اجتماعی مخصوصا طلاق وضعیت خوبی ندارد و نگران کننده است و انتظار نیست اختلافات خانوادگی در استان این‌قدر پررنگ باشد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: پرونده اختلافات خانوادگی نسبت به سایر آسیب‌های اجتماعی در استان بیشتر است و باید طی یک سالِ آینده بتوانیم یک برنامه مقابله‌ای با آن داشته باشیم.

حمیدی تصریح کرد: حدود ۳۵ درصد از پرونده‌های آسیب‌های اجتماعی خراسان‌جنوبی اختلافات خانوادگی است که زنگ خطری برای استان است.