به گزارش ازروابط عمومی دادگستری کل استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در سفر به شهرستان درمیان و در دیدار با ائمه جمعه شیعه و سنی این شهرستان با بیان اینکه نظر رئیس قوه قضائیه بر رایگان بودن دادرسی است گفت: تنها راهکاری که فعلا برای پرداخت نکردن هزینه دادرسی وجود دارد اعسار است که آن هم نیاز به اثبات و گاه استعلام از سوی دادگاه دارد که زمان‌بر است.

وی با بیان اینکه وضعیت منابع انسانی حوزه قضایی در استان مطلوب بوده و به همین دلیل رضایتمندی مردم هم مناسب است، افزود: خوشبختانه معطلی رسیدگی به پرونده ها نداریم و میانگین، در مدت ۴۰ روز پرونده‌ها به نتیجه می‌رسد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی همچنین در جمع کارکنان دادگستری درمیان افزود: دشمن دنبال ایجاد ناامیدی نسبت به نظام و انقلاب است و آنچه می‌تواند در این زمینه دشمن را زمین‌گیر کند امیدواری مردم است و پاسخگویی و خدمت موثر به مردم بهترین راهکار است که به جامعه امید می ‌دهد و امروز این، یک وظیفه شرعی و قانونی است.
رئیس کل دادگستری استان همچنین از کارخانه قند قهستان بازدید کرد.

وی در این بازدید سوءمدیریت و خشکسالی را از عوامل اصلی شرایط کنونی کارخانه قند قهستان عنوان کرد و افزود: برای راه اندازی مجدد کارخانه باید امکان تولید مجدد چغندر قند در داخل استان و حتی استفاده از ظرفیت استانهای مجاور و حتی افغانستان و کشت های فرا سرزمینی در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی در اشاره به مطالبات کارگران تاکید کرد: بدون شک باید وصول مطالبات ‌ از اولویت های کاری مسئولان مربوطه قرار بگیرد و با برنامه ریزی دقیق حق و حقوق کارگران که در اولویت قرار دارد به دستشان برسد.