نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ظلم پذیری خودش ظلم است و مواضع دین و انقلاب ما مبنی بر نفی ظلم و ظلم پذیری است.

 حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند که پس از راهپیمایی روز قدس در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: زشتی ظلم پذیری مرتجعان و کشورهای مختلف جهان به نام مسلمان یا غیرمسلمان است که فرعون ها را بر خود و دیگران مسلط می‌کنند و در ظلم با آنها شریک هستند.

وی تصریح کرد: اگر مقاومت نبود همین برنامه را در دیگر قاره ها اجرا می کردند و حکومت سفید پوستان اروپایی در قاره سیاه در آفریقای جنوبی با مقاومت مردم از بین رفت و گرنه همان نسخه را که در خاک آمریکا انجام دادند در آفریقا هم پیاده می کردند و موضوع قدس از این نمونه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنها تنها قدس را اشغال نکردند بلکه هدفشان تسلط بر همه این منطقه و قاره آسیا است و برنامه آنها این است لذا تنها پاسخ آن مقاومت در برابر ظلم است و گرنه اینها در سابقه ای که در این ۲۵۰ سال دارند از هیچ جنایت و حیله ای ابا ندارند چون شرف ندارند.

وی اظهار داشت: وقتی فلسطین را که از باسابقه ترین کشورهای جهان است با دروغی بزرگ مدعی هستند برای مردم بدون سرزمین و سرزمین بدون مردم ایجاد کردند و ۷۰ سال است که کشور فلسطین را اشغال کردند و مردم را کشته اند و به پشتیبانی مشرکان نه تنها اشغالگری را رها نمی کنند بلکه رئیس جمهور احمق آمریکا طرح جدیدی برای سلطه قوی‌تر بر فلسطین تهیه کرده که البته این طرح مرده به دنیا آمده و این کار نشدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: استکبار جهانی و رئس جمهور احمق آمریکا طرح جدیدی با عنوان معامله قرن برای سلطه قوی تر بر منطقه تهیه کرده که این طرح مرده به دنیا آمده است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن را باید شناخت افزود: ماهیت دشمنان پلید و پیوند یهود با مشرکان یعنی یک نوع سگ و گرگ که به جان بشریت افتاده و ایالات متحده آمریکا قبل از دست درازی به چهار قاره که همان اروپایی های مهاجر به قاره آمریکا بودند ظلم هایی که کردند و زمانی که آنها به آمریکا وارد شدند آن کشور ۱۰۰ میلیون جمعیت داشت و وقتی ایالات متحده را ساختند ۸۰ میلیون مردم بومی ها را کشتند و روی قبر آنها ایالات متحده را ساختند.

خطیب جمعه بیرجند اظهار داشت: دشمن شناسی موضوع مهمی است و انسان که اشرف مخلوقات است بیش از هرچیز باید دوست و دشمن خود را بشناسد.

وی گفت: مشکل ما چیز دیگری است و اینکه خط وحدت را می‌شکنیم و فرمانی که باید با یکصدا انجام دهیم را اجرا نمی کنیم چون دشمن هیچ قدرتی ندارد و این ما هستیم که باید حواس خود را جمع کنیم و صدای واحد داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: به اسم اسلام متاسفانه چه کارهایی انجام می شود و ۵۰ کشور به نام مسلمان که موجب ننگ مسلمانان هستند چه ننگ‌هایی به بار می آورند و ابزار دشمن می‌شوند که اگر در میان ما کسانی اطاعت از کفار نکنند ما خود به خود پیروز هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر فردی باید خودش با خود به خوبی رفتار کند و بدی هایی که در دنیا و آخرت سر انسان می‌آید به دلیل کارهای خود انسان است، دنیای استکبار گزنده و شیطانی است و نماد آن به عنوان شیطان بزرگ آمریکا است.

وی بیان کرد: هر فرد هر جا که باشد باید ننگ داشته باشد که عمل، سخن، برخورد و شعارش به شکلی وابسته به استکبار باشد و این ارتباط ها ملاک دارد، کسانی که خود را به شکلی به مکتب کثیف غرب متصل کردند و دنبال آنها هستند اگر به خودشان علاقه دارند خود را علاج کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: ملاک اصلی در ماهیت هر انسان جاذبه و دافعه اوست و باید ببینید که خود را به که فروختید و که را دوست دارید و با چه کسی می جنگید و کجا می روید، اگر فکر کسی می لنگد و نسبت به ظلم هایی که استکبار می کند بی تفاوت باشد بر خودش رحم کند و از این بیراهه بیرون آید و این تفکر آمریکا و انگلیس و صهیونیست را طلبکار می کند.

وی گفت: اگر همه ما یک حرف بزنیم و آن حرف دین باشد و از زبان کارشناس و رهبر دین باشد و هر کسی هر حرفی نزند مشکلات ما رفع می شود چون ضعف ما به دلیل وحدت شکنی است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: امروز در شرایط خوبی هستیم و آنچه داخل منطقه جواب می‌دهد راه انقلاب است که لازم است در باقی ماه رمضان از بیگانه بریده و به خدا بپیوندیم.