به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی، بیان داشت: بعضی ار شهروندانی که دارای عذر شرعی هستند قداست ماه مبارک رمضان را نگه نمی‌دارند و در ملا عام مرتکب جرم و معصیت روزه خواری می شوند، غیر از این که روزه‌خواری از نظر شرعی حرام است از نظر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با آن برخورد می‌شود.

مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملاعام در ماه مبارک رمضان
وحدانی نیا افزود: فارغ از این‌که این برخوردهای نظامی چه قدر تاثیر دارد اما باید ۹۵ درصد رفتارها و برخوردها فرهنگی باشد و امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان پررنگ‌‌تر شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: طرح اجرایی پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملاعام در ماه مبارک رمضان سال گذشته اجرا و امسال نیز اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: طرح ایمنی و پیشگیری از سرقت اماکن در حال ساخت توسط نیروی انتظامی مطرح است و باید با شهرداری و شورای شهر به یک هم‌افزایی برسد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی به معضل زباله گردی در خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: معضل زباله‌گردی پیامدهای سوئی دارد و شهرداری در مورد ساماندهی آن طرح دارد و کانکس‌های در اطراف شهر وجود دارد که در دسترس همه نیست.
وحدانی نیا گفت: به نظر من بهتر است در کنار سطل زباله سطل‌هایی مختص جمع‌آوری زباله‌های خشک تعبیه شود و به شکلی باشد که فقط ماموران شهرداری بتوانند آنها را تخلیه کنند.
وی همچنین با اشاره به این‌که ساخت و ساز در حریم بستر رودخانه‌ها باید مورد توجه باشد، گفت: وزارت نیرو مسئول نظارت بر ساخت و سازها در حریم رودخانه‌ها می باشد،اما تخریب اماکن ساخته شده باید با حضور نماینده دادستان انجام شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: ساخت و ساز در بستر رودخانه‌ها چه خواسته و چه ناخواسته انجام شده است و در سامانه سجام نیز منازلی ثبت شده که در روستاها در بستر رودخانه‌ها ساخت شده‌اند.
وحدانی نیا گفت: نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی دستگاه‌های برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بوده‌اند.