استاندار خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران نقش مهم و بی بدیلي در رفع مشکلات مردم، اطلاع رساني شفاف، آگاهي‌ بخشي و هدايت افکار عمومي دارند.

محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در آیین گراميداشت روز خبرنگار در بيرجند افزود: از زحمات و تلاش‌هاي خبرنگاران که شبانه روزي براي اطلاع رساني دقيق، به موقع و شفاف به جامعه تلاش مي‌کنند، قدرداني مي‌کنيم.
وی با بیان اینکه خبرنگاران به يقين در جريان توسعه کشور و استان نقش اساسي و مهمي دارند اظهار داشت: خبرنگاري از مشاغل سخت و زيان‌آور و با مخاطرات زيادي مواجه است.
استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: شاید تاکنون قانونی مبني بر سخت و زيان‌آور بودن حرفه خبرنگاري تصويب نشده است تا حرفه خبرنگاري را جزو مشاغل سخت در نظر بگيرد اما اميد است اين مهم در مجلس شوراي اسلامي به عنوان قانون در نظر گرفته شود.
وی بیان کرد: سختی کار و شبانه روزي بودن حرفه خبرنگاري سبب مي‌شود رسيدگي به خانواده و وقت گذاشتن براي آنها با محدوديت مواجه شود که به خاطر همراهي خانواده‌ها با قشر خبرنگار صميمانه قدرداني مي‌كنيم.
معاون سیاسی، امنیتي و اجتماعي استاندار خراسان جنوبي هم گفت: آنچه توسط نماينده خبرنگاران درخصوص مشکلات خبرنگاران مطرح شد خواسته‌هاي به حقي است که بايد براي آن چاره‌انديشي شود.
ناصر خوش خبر افزود: یکی از سیاست‌هايي که استاندار خراسان جنوبي در دولت تدبير و اميد دنبال مي‌کنند و بر ما نيز تاكيد دارند دوندگي و پيگيري مشكلات استان است.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: در این خصوص نگرانی‌هايي وجود دارد يا اينکه تلاشي که بايستي نخبگان و گروه‌هاي مرجع براي تسهيل و رسيدن مولفه‌ها سلبي توسعه دنبال کنيم شايد به تنهايي از عهده دولت و بدون دخالت خبرنگاران در روند اقدامات به خوبي پيش نرود.
وی ادامه داد: در این زمینه نياز است خبرنگاران با سلامت کامل و نگاه مثبت در راستاي مطالبات مردم گام بردارند و مسئولان نيز نبايد هيچ گاه نگران نظارت خبرنگاران و دلسوزاني که حوزه کاري را نقد مي‌كنند، باشند.
خوش‌خبر عنوان کرد: نکته دیگری که در خراسان جنوبی نياز به مساعدت خبرنگاران داريم كاركرد در چارپوب قانون است، خط قرمزها را نبايد خودمان تغيير بدهيم بلكه خط قرمزهاي نظام منافع و ارزش هاي ملي و اسلامي است.
وی گفت: اگر خبرنگاران تشکیلاتی را نقد کردند و در مقابل مورد بي مهري قرار گرفتند يا اينکه پاي آنان به مراجع قضايي باز شد نبايد نگران باشند چون خبرنگاران بيشترين تاثير را در حفظ سرمايه‌هاي اجتماعي، شفاف‌سازي، حفظ ارزش‌ها و ساير دارند.
معاون سیاسی، امنیتي و اجتماعي استاندار خراسان جنوبي گفت: هيچ دستگاه يا تشکيلاتي نمي‌تواند مانند خبرنگاران با تيرگي‌ها و عدم شفافيت سازي‌ها مقابله کند لذا از اين قشر درخواست داريم در ميدان باشند ما را نقد کنند و پيشنهادات سازنده داشته باشيد.
وی افزود: زمانی نقدها تاثیرگذار است که منصفانه باشد نه اينکه با هدف، گرايش يا جريان سياسي خاص همراه باشد.
خوش‌خبر اظهار داشت: اهل قلم شاید برخی اوقات ناملایماتي ديده و چشيده‌اند اما بنا بر رسالتي که دارند انتظار داريم وجدان کاري و اخلاق نويسندگي داشته و پيگير مشکلات مردم باشند.
وی بیان کرد: در شرایط فعلي که دشمن بارها و بارها ما را تهديد کرده و جنگ اقتصادي تمام عيار را رقم زده است لذا خبرنگاران مي‌توانند با اين تهديدها مقابله كنند.
معاون سیاسی، امنیتي و اجتماعي استاندار خراسان جنوبي گفت: درخواست داريم خبرنگاران با جديت تمام در زمينه ايجاد نشاط، اميدواري، کارآمدي نظام و مقابله با اين تهديدها قلم بزنند و ما را در رسيدن به اهداف توسعه در خراسان جنوبي ياري کنند.
وی ادامه داد: در این برهه از زمان نیاز به همدلي، وحدت و هم‌افزايي داريم، در شرايط کنوني با محدوديت منابع مواجه‌ايم لذا اگر بخشي از اقدامات زيرساختي و زيربنايي در موعد مقرر رقم نمي‌خورد به خاطر اين کمبودهاست که با اولويت‌بندي در دستور كار قرار مي‌گيرد.
خوش‌خبر یادآور شد: نگاه استاندار خراسان جنوبی نسبت به نقش و کارکرد خبرنگاران و ایثار در حوزه اطلاع رساني، اين است که قدرشناس تلاش‌هاي اين قشر هستند ما نيز به عنوان نيروهاي زيرمجموعه، به نقش و عملكرد صحيح شما ايمان داريم.
آیین گرامیداشت ۱۷ مرداد روز خبرنگار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و خانه مطبوعات خراسان جنوبي در باغ و عمارت شوکت آباد بيرجند برگزار و از خبرنگاران اين استان تجليل شد.